Recept på LCHF muffins!

Haha ojj vad jag fick respons på bilden som jag la ut på facebook här i eftermiddags! Nu ska ju jag och älsklingen börja på diet (LCHF) för att få bort dom där extra kärlekskilona som man lagt på sig som nykär! :)

Flera stycken ville att jag skulle skriva ut receptet här så här kommer det:

Äggmuffins:
ca 12 st (Jag gjorde 6 st större i american cupcakes formar istället för 12 små)

7 ägg
1 dl vispgrädde
3 dl västerbotten ost
peppar
tabasco (valde jag bort eftersom jag inte tål stark mat)
Basilika
2 paket bacon
Någon sorts svamp (jag hade färska champinjoner)

Skär bacon i små bitar och knaperstek.
Blanda ägg, grädde, ost och kryddor. Häll i muffinsformar.
Lägg i bacon, stekt svamp och hackad basilika. Peta ner det lite med en sked.
Grädda 175 grader 23 min

 

 



































Hoppas ni alla tycker dom är goda! det tyckte både jag och Christoffer så sånna lär det bakas fler av! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0