Dag 18

Din tro.

Ojj... Jag är konfirmerad och döpt men jag tror INTE på gud.

Något måste finnas där men jag vet inte vad, och jag tror på andar och känner ofta att något är i samma rum som mig. När jag var liten såg jag personer som kunde stå och titta på mig när jag skulle sova, kanske därför jag är mörkrädd idag.
Och nu har jag drömt om två brukare samma natt som de dött. När jag kommit på morgonen har det funnits ett ljus i korridoren utanför deras rum och jag fått veta att de gått bort under natten.

Jag känner mig iaktagen inne i vissa rum och jag vet att detta låter konstigt.

Jag tror inte på Gud men eftersom jag känner saker och ser saker när jag drömmer så måste ju något finnas där.

Jag vet att denna fråga antagligen ville att det skulle handla om just gudatro men nu beskriver jag vad jag tror på och struntar i vad denna fråga egentligen menade. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0