Dag 14

Ditt tidigaste minne.

Mitt tidigaste minne är egentligen en dröm, vet inte om det räknas men berättar den ändå...

På mitt dagis fanns det en jättestor sten som kallades just "stora stenen". De äldsta barnen klättrade ofta upp på den men vi som var mindre fick inte för dagisfröknarna samtidigt som de flesta av oss var för korta för att nå.
Jag drömde flera gånger under flera år att jag äntligen tog mig upp på stenen och väl där ställde jag mig upp, kastade mig ut och flög runt hela dagiset medans de andra barnen kollade beundrande upp på mig.
Drömmen slutade alltid med att jag kraschade in i ett träd och vaknade.

Jag minns drömmen så himla bra, förmodligen för att jag drömde den om och om igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0