Kallt och mörkt....

Igår var jag och älsklingen ute med bilen och han fick den smarta idén att visa sin väldigt mörkrädda flickvän en gammal gruva! Mariagruvan hette den visst..

 

Det var kolsvart där inne men han hade igång ficklampan på mobilen så man kunde se vart man satte fötterna.. Vi kom ut genom ett hål och där inne var det väldigt vackert! Och älsklingen berättade hur han och en kompis hade klättrat upp till hålet som ses på bilden.. Inte lätt att ta sig ner sen :)

 

Vi gick in igen i den mörka gruvan där vi hittade is som fortfarande låg på marken! Christoffer tyckte också det var kul att släcka lampan där inne för att retas med min mörkerrädsla och under de få sekunderna i mörkret var det ju tvunget att rasa någon sten och låta lite grann så jag får panik! Jag frös till is och höll kramaktigt tag i hans hand och jacka tills vi kom ut därifrån igen, har inte varit så där panikslagen på LÄNGE!

 

Hålet vi kom ut genom när vi hamnade i kratern i berget...

 

Hojja det där var både en kul upplevelse och samtidigt det värsta jag varit med om på väldigt länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0